Jeg er sådan ca. midt i livet og er mor til to skønne døtre. Mit hjem ligger naturskønt placeret i Nykøbing Mors, hvorfra jeg også driver min virksomhed. Mit coachingrum er fredfyldt og trygt. Jeg tilbyder også coaching online, hvilket ophæver ethvert geografisk vilkår.
Min baggrund og mine kompetencer
Jeg har mange års erfaring med ledelse af komplekse organisationer, nemlig skoler. Igennem alle årene har jeg tilstræbt at være en tydelig, nærværende og troværdig leder. Jeg arbejder tillidsbaseret, med fokus på at skabe det bedst mulige lærings -og arbejdsmiljø for de fagprofessionelle, da jeg ved, hvilken positiv betydning motiverede medarbejdere har for det samlede præstationsniveau og dermed kerneopgaven.
I de seneste 5-6 år har et stort antal skoler - både folkeskoler og gymnasier - i Danmark arbejdet systematisk med begrebetprofessionel kapital.Begrebet blev introduceret af nordamerikanerne Hargreaves og Fulham i bogenProfessional Capitali 2012 ogvandt stor genklang i mange lande - herunder Danmark. Ifølge forfatterne består skolens professionelle kapital af tre grundbegreber: 1. Social kapital (samarbejde baseret på tillid og retfærdighed). 2. Human kapital (de ansattes kompetencer i bred forstand). 3. Beslutningskapital (de ansattes evner til at træffe fagligt velbegrundede fælles beslutninger). En omfattende litteratur har vist, at skoler med høj professionel kapital leverer undervisning af højere kvalitet, har mere engagerede og tilfredse lærere og har et bedre arbejdsmiljø i bred forstand.
I Danmark har skolerne i en lang række kommuner fået kortlagt den professionelle kapital, og der har i alle kommuner vist sig at være stor forskel på, hvor godt det går på skolerne. Det har tydeligt vist sig, at lærernes og pædagogernes arbejdsglæde ikke hænger sammen med jobbet, men med den skole, de arbejder på. Det har også vist sig, at den vigtigste enkeltfaktor for skolens professionelle kapital og de ansattes trivsel er ledelseskvaliteten. Uden høj ledelseskvalitet opnår man ikke høj professionel kapital.
Tenna Bilstrup har arbejdet systematisk med skolens professionelle kapital som leder af Sydmors Skole og Børnehus og har i den sammenhæng opnået bemærkelsesværdige resultater. Som konsulent kan hun således trække på både praktiske erfaringer og indgående teoretisk viden. En kombination som kun ganske få konsulenter i Danmark besidder.
Tage Søndergård Kristensen.
Professor Emeritus.
Dr Med & Mag Scient Soc
Jeg har siden 2015 fulgt Tenna ekstreme flotte arbejde. Jeg har mødt Tenna som en visionær og stærk faglig skoleleder på Sydmors Skole og Børnehus. En skole jeg har arbejdet for som konsulent i Morsø Kommune.
Tenna har med sin faglighed skabt et unik sammenhold på skolen, som arbejder ud fra en klar defineret strategi og eksekveret i øjenhøjde for børnene, forældre og ikke mindst medarbejderne.
Tenna har store evner i at samle mennesker omkring sig og stærke eventet i at omsætte sin viden til andre.
Frans Hammer
Næstformand i DIF
Bestyrelsesmedlem i Lokale og Anlægsfonden
Advisory Director i KMD
"Tenna er systematisk tænkende, og hendes menneskelige tilgang til ledelse gør, at man som elev, forældre og medarbejder føler sig som noget særligt, når man samarbejder med hende. Hun har på skarpeste vis haft blik for alle medarbejderes rolle i organisationen. Der har aldrig været tvivl om Tennas ståsteder og holdninger, og på en anerkendende og involverende måde, har hun formået at flytte organisationen på bedste vis i retning af
fælles målsætninger ved at være ambitiøs på egen og andres vegne. Samtidig evner hun at tage svære beslutninger, når det er det, situationer kalder på. Lederjobbet kræver indimellem at man har svære samtaler af forskellig art. Tenna er unik til disse samtaler, og hun har en utrolig fornemmelse for sindsstemninger og trivsel.
Som mellemleder under Tenna har jeg oplevet hende som yderst involverende, og det har været et privilegium at arbejde i ledelsesteam med hende."
Søren Østergård
Tidl. ansat og ledelseskollega
Skoleleder Hanstholm Skole
"Tenna har stået i spidsen for en kultur, hvor det er blevet muligt, at tre personalegrupper er blevet til en dynamisk personalegruppe. Der blev fra starten sat tydelige og klare mål. Dette har bl.a. omhandlet afklaring af kerneopgaven, forbedring af opgaveløsning, det psykiske arbejdsmiljø, medarbejdernes trivsel, faglighed, mening i arbejdet og tillid til de ansatte. Tenna fordeler opgaverne, så alles kompetencer kommer i spil. Jeg så hvordan medarbejdere voksede. Jeg oplevede et ledelsesteam under Tenna ledelse, der var resultatskabende og effektivt. Et team, som er bygget på tillid, dialog og refleksion. Hvis jeg skal omtale Tenna med et ord, er det ordentlighed. Det er dækkende for god adfærd og er retningsgivende for alt, hvad hun foretager sig.
Jeg har i mit arbejdsliv, ikke på noget tidspunkt, lært så meget af en leder fagligt som menneskeligt."
Berit Brusgaard Madsen
Tidl. ansat og SFO-leder
Pædagog Brombærhaven